Haparanda och Finland

Idag så fick man stiga upp ännu tidigare än dom dagar man jobbar. Nämligen kvart över 6, som vanlig skoldag! Blää. Men i alla fall så tur nog skulle jag inte till skolan utan till Haparanda och Finland. Bussen gick 8.30 från busstationen så jag och Tess fick lifta dit! Näe jag bara skojja vi fick skjus av min kära fader:)

Sedan var det en lång bussfärd med skratt. Vi hade beslutångest över vad vi skulle köpa och solen stekte på oss. MYS! Höhö men väl i Happis så begav vi oss dirr till Finland och köpte dricka. Det blev BlåB och Dooley's från Alko. Och 4 st cider från Citymarket. Vem vet när det kan komma till hands?! Det är ju en så där bra att ha sak hööö.
Det är ju rätt sjukt att man får köpa upp till 22% i Findland på Alko. Då man i Sverige inte ens får sätta sin fot på bolaget typ. Bra för oss som har nära, bara man inte blir stoppad i tullen så är det chill!:D

Nåja vi käkade på Subway där dom prata finska och liiiite svenska. Fattade nada och så skulle man välja själv vad man skulle ha på mackan. Jobbigt.
Nåja sen innan hemresan blev det inköpt lite nödproviandt, godis.
Och vi for till Ikea där Tess shoppade loss höhö:)


BlåB


Dooley's


Cider

Kommentarer
Postat av: Veronica

Satsarn :P.

2009-08-08 @ 23:55:08
URL: http://veronicabrannstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0