Inget fredagsmys!

Vilken dag! Dagen började med att man klev upp kvart i sju och fixa frulle, kläder, smink och frillan. Då man sitter och äter frulle inser man att det kommer vara den enda tiden på dagen som är riktigt lugn och skön bara för sig själv.

Så åker man buss till stan. Sitter på bibblo ett tag innan man ger sig ut på vägarna. Det går väl si sådär. Hatar att det inte går bra! Nåja bara torka sina tårar och rulla vidare på dagen;)
Sedan äter man och Sitter och småpratar med några från klassen och så stöter jag på Sara. Vi pratar lite och så innan jag ska bege mig på NK lektion. På NK så är läraren så snäll som låter oss se film, istället för trista uppgifter. Fast filmen hade man redan sett, eftersom det är en dokumentär om jordens klimat och den gjlobala uppvärmningen. Nå sitter och smsar mig igenom lektionen;)

Jag följer Emmy till matsalen och hänger där. Vi pratar om hennes planer inför kvällen vilket är Cleo. Hade gärna gått jag med om det inte vore för att jag skulle jobba. Nå sen beger jag mig till HR för att skriva ett svenskaprov. Jag skrev på allt men de sista frågorna var om filmen Othello som vi sett. Men jag tyckte filmen inte var så jävla bra så jag vet inte hur bra jag satte mig in i den. Så jag fick kanske inte ut de bästa svaren på de två sista frågorna. Och det var dom man kunde få högt betyg på. Så jag är lite bitter för att jag inte får högt betyg på det där provet. Då jag verkligen vill ha MVG i svenskan.

Nå hinner inte sörja över det, för att jag ska iväg och jobba. Så kommer till Nordkalotten vid tre ungefär. Det var dessutom min sista dag där idag. Känns trist då man just nu börjat lära sig stället. Fixade lite småtjaffs och sånt i början tills dom andra dök upp. Då började vi fixa iordning lokalen där julbordet skulle vara. Vi hade över 300 pers idag!:D Gode nice. Det blev att man plockade tallrikar, glas, flaskor och sånt.
Så måste jag bara inflika att vi åt en underbar middag gjord av Krille med kärlek;) Det var sån där pasta som ser ut som riskorn (har glömt namnet på dom tyvärr) och nån köttgryta med färska champinjoner. Fy fan va gott!

Nå sedan i pausen vid nio åt vi julbord, tog barqa en skål gröt idag. Sedan fixade vi lite i ranceringen. Efter det var det dax att börja röja. Och det gick gode fort för vi sammarbetade och vi var rött många. Sedan satt vi och avnjöt var sin julmust!:) Gode nice!:)
Sedan for några till hem och då var väl klockan typ elva. Så vi andra började flytta stolar och duka upp glas. Sedan vid tolv så slutade jag.

Jag fick förresten mitt betyg idag asså från praktiken. Det var väl rätt förväntade omdömmen. Lite lägre än det jag vill ha men det är ingen förvåning. Jag är inte speciellt erfaren i köket. Och jag har hört många gånger att jag måste ''tuffa'' till mig. Frågan är bara när jag ska göra det?

Nåja nu blev det ett långt inlägg. Men jag kände att jag var tvungen varva ner lite. Kommer inte bli nån sovmorgon heller. Ska upp och hjälpa min bror att flytta till hans nyrenoverade lägenhet. Fy fan så fusk! Nåja kommer kännas skumt utan homom i huset.

Ciao<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0