The life of David Gale



Har sett den här filmen, The life of David Gale. Sjukt bra med Kate Winslet. En av mina favoriter!
Nå filmen handlar om David, som är en mycket utbildad och omtyckt lärare. Han arbetar mot dödstraff. Men efter en fest så blir hans liv inte dessamma. Han blir dödsdömd för våldtäkt och mord på två kvinnor.
Bara fyra dagar före sin avrättning får han kontakt med Bitsey. Hon är en journalist, som han speciellt har valt att berätta sin historia för.
Bitsey är övertygad om att David är skyldig. Men efter tre dagar och intervjuver, så är hon inte lika säker på sin sak. Är David en bra talare som lätt kan lura i henne vad som hellst? Eller är det han säger verkligen sanningen?


Kommentarer
Postat av: Emmy

jag började se den, men jag såg inte början så jag tyckte inte att den var bra. men den är säkert bra!

2009-01-04 @ 13:38:54
URL: http://rosaruta.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hihih, jag vet inte vad jag ska skriva =)

2009-01-04 @ 18:39:19
URL: http://veronicabrännström.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0