Stockholm i mitt hjärta!<3

Då var man hemma från underbara Stockholm. Nåja det är ändå rätt skönt att få sova i sin egna säng och inte behöva gå på toa och duscha på ofäntliga toaletter och duschar.
Nu ska jag i alla fall försöka sammanfatta dagarna kort.

Måndag
På flygplatsen såg min mentor(?!), träffade Emmy och skrattade som vanligt. Allt gick bara bra med flyget och så.
Sen så åkte vi Arlanda express till stan och tog en taxi därifrån till båten. Båten vat helt okej. Hytten var dock minimal! Haha men det gick bara bra.
Sen var vi så hungriga att vi höll på att dö, men vi var för petiga med att ta vilken restaurang som hellst. Haha typiskt mig och Emmy. Det blev ändå ett ställe där vi åt lasange med kyckling.
Efter det så handlade vi nödproviant som godis! Och bananer mm, för stan hade ju stängt då.
Sen så såg vi han som spelar Markus i Andra avenyn, Filip Benko! Jag tänkte först ''fan så snygg kille! Vart har jag sett han?!'' Sen då han gått förbi så kopplade. Emmy hängde inte med så hon såg han sen.

Tisdag
På tisdagen åt vi frulle på båten. Inte värt 60 kr menmen. Sen bar det ut på stan! Shoppade för för mycket! Över 1000 kr på en dag liksom. Men då köpte jag, ''skinn'' leggings, jeansskjorta, tröja, 2 bas linnen, 3 nagelack, vattenspray eller nej vänta det hette... saltvattenspray! Och 2 par örhängen och en klänning.
Sen på kvällen tog jag och Emmy en kvällspromenad förbi slottet och gamla stan.
Vill ni veta så gick vi över 27.000 steg den dagen!

Onsdag
Vi åt frulle och lunch på en pastabar. det var gott som pasta brukar vara. Sen så gick vi och kollade inne på NK. Dock så hittade inte jag nått med Emmy hittade en parfym hon har velat ha sen evigheter. Så den köpte hon.
Sen hittade jag lite underkläder, ett par tygskor och en keps.
Sedan träffade vi Emmys kompis Bella. Hon var verkligen jätte trevligt och söt, precis som Emmy!:D Vi gick och åt på middag på kulturhuset på deras ute terass. Typ på 5 våningen!
Sedan visade Bella oss vart Bobbys hårstudio låg. Jag och Emmy hade leta den dagen före men hittade den inte. Nå i alla fall så bokade jag en tid där.
Sedan gick vi och åt glass på BEN &JERRYS GLASSBAR! Gott som fan! Varför har inte vi sånna här uppe?!
Och sist men inte minst så såg vi människor som såg ut som statyer. Fan så coola dom var. Trodde först de var en riktig staty, men så började han röra på sig. Coolt!

Torsdag
Vi började dagen med att gå till Coop och köpa frulle. Sen fixade Emmy mitt hår, plattade och volymastrade det. Blev skit snyggt!
Sedan tog vi Djurgårdsfärgan över till Skansen. Vi gick in i akvariet och kollade på ormar, apor och fiskar. Det var jätte roligt. Allvarligt talat så var jag lite negativ till hela Skansen men ja. Men vi ville inte komma försent till Bobby så vi stannade tyvärr inte så länge.
Medans jag klippte mig så gick Emmy på stan och kollade på en present till mig. Och Filip min frisör var jätte trevlig! Pratade och höll på. Sen så frågar alla frisörer när man klippe sig sist. Varför, är min fråga?! Vet någon svaret?
Nåja sedan pratade jag lite med Bobby med;)
Jag och Emmy gick och åt middag på en restaurang som hette, Von der Lindeska valvet. Det var jätte mysigt och jätte god mat! Och ett gott bröd med oliver och kanske till och med organo(?).
Sen blev det efterrätt på BJ baren;) Så tog vi en kvälls promenad förbi Stureplan. Denna dag gick vi också över 27 tusen steg!

Fredag
Idag efter vi packat åkte vi Katarina hissen. Det var skit fin utsik där uppifrån! Dock så dog mitt batteri på kameran, men jag han få några bilder! Sen gick till Arlanda express huset. Hojja så jobbigt det var att gå!
Men sen så kom vi äntligen på Arlanda. Så då vi checkat in så åt vi på Max. Asså det Maxet ska tydligen ligga Top 3 i världen. Men va fan dom hade varken kycklingmål eller skrovmål?! Öh jaha...
Nåja det blev ett greenmål. Sen sa pappa att det är typ bara i norrbotten skrovmål finns. Men dom hade ju skrov på ett annat ställe i Stockholm. Konstigt!
Sen fick vi vänta på planet i flera timmar. Bara för att vi var tidiga! Men dom hade rätt sköna stolar, och man kunde ligga ner. Jag somnade där ett tag med;)
Flygresan gick då bara bra. Så nu är jag hemma.


Vi såg Filip, som spelar Markus i Andra avenyn!


Mer bilder kommer sen!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad sa Bobby`? : )

2009-07-19 @ 18:43:27
URL: http://veronicabrannstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0