Film: När lammen tysnar/The silence of the lambs


innan jag skulle se den här filmen var jag livrädd. Jag trodde det skulle bli den mest brutala film jag någonsin sett. Sedan såg jag filmen och blev så förvånad. Det var som att se thriller högst!

När lammen tystnar handlar om en seriemördare kallad Buffalo Bill som kidnappar, mördar och flår unga kvinnor. Clarice, en FBI-agent under utbildning, sätts på fallet att förhöra den inspärrade, extremt farlige, och psykopatiske seriemördaren och psykiatern Hannibal 'The Cannibal' Lecter. Genom honom ska Clarice få information om Buffalo Bill. Men Hannibal är smart och vet hur han ska sköta sig, för att snart vara på fri fot.

Manhunter är första filmen i denna serie. Det finns en nyare version av den filmen som heter Röda draken. Sedan kommer När lammen tysnar, Hannibal och sist Hannibal rising.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0