För kort promenad helt enkelt;)

Idag stod det i mitt horoskop, som för övring är lejonet, att jag skulle ta en lång promenad. Så skulle jag få en problemfri dag.
Ja när jag vaknade hade jag ju världens hosta, precis som i går kväll. Nå for till skolan och hade idrott, UTE! Tog det lugnt orkade knappt nå. Det var ändå rätt lugnt, vi hade bara sammanbets övningar. Nå sedan gick vi på en promenad med. Inte alls för lång, men jag blev ändå slut av den;)

Sedan gick vi till HR och kollade på APU listan. Vi ska ju ut på APU v 46 till 51, tisdag, onsdag och torsdag. Så finns det en lista på ställen som man kan vara på.
Jag skrev då in mig på Nordkalotten hotell. Hade velat vara på nån krog eller så men det är ju inte så mycket servering där kanske. Jag vill ju vara i serveringen och i köket.¨

Nåja nog om det. Så säger vår mentor att vi har skolfoto idag! Det stod fel på pappret så det var inte nästa måndag som jag trodde. Fy fan! Man såg ju ut som fan för jag hade ju bara idrottskläder! Hoja och fotot skulle tas klockan 3. Så det var bara att vänta ut tiden, för annars fick man frånvaro.

Jag och Malin fixade i alla fall klart vår samhälls uppgift. Skönt att ha bort gjort den! Nå sen kom Emmy och sån tur hade hon med lite smink. Så jag lånade lite mascara av henne.
Sedan gick jag in mot stan med Therese. Fy satan så kallt! Jag köpte en present till Evelina som fyller 18 år imorgon!

Sedan var det bara att masa sig iväg till fotograferingen. Hoja, jag blev inte bra menmen. Jag vill ju liksom vara förberedd och göra mig fin inför sånna där saker!
Efter fotograferingen gick jag till stan igen och köpte hostmedicin i tablett form. Det är en bra sak, för vem fan gillar att dricka hostmedicin?! Alvedon är dock gott och dricka;)

När jag var hemma så kände jag mig rätt dålig med hosta som fan. Så jag ringde min mentor och sjukanmälde mig inför imorgon. Vi ska vara i köket och jag vill inte ge någon matförgiftning.
Så jag tog en varm dusch, och det var riktigt skönt! Och senare vid 7 hade jag 39.2 grader i feber! Bara sådär!
Nu har febern gått ner och jag tror jag knappt har nå feber. Och jag hostar inte så mycket heller.

Vilken dag säger jag bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0