Lördag 10 Juli 2010, en sommarkväll att minnas!

Jag och Emmy var och åt på Köpmannens kök, där vi båda har vart på praktik. Trerätters middagen blev en fyrarätters!
Vi började med en otroligt Grekisk sallad med lite citron vatten. Efter det bar det av med en Pasta Frigo med frikadeller och stark tomatsås. Till detta avnjöts en cider. Men jag orkade verkligen inte äta upp allt, och jag har dåligt samvete för det, för maten var verkligen god!
När Zebb kom ut med varmrätten sa han att vi skulle få en överraskning till efterrätten. Och och Emmy tänkte att vi skulle får ett flarn till det eller nå.
Så kom Zebb sedan ut med en chokladmoussé och en havtorns shot. Fy satan va gott det var! :D det gjorde min kväll!:)
Efter det så fick vi våra riktiga desserter. Jag tog en vaniljglass med hjortron och Emmy tog en Gino.
Alltså alla som jobbar där är så grymt trevliga! Gillar det där stället:) Gå dit, det är mysigt och trevligt!



Under middagen kom jag och Emmy på alla saker vi måste lära oss. Typ dricka kaffe, öl, äta oliver och inte lämna mat på tallriken! Haha!

Innan vi gick hem i det fina varma vädret så gick vi genom staden. Underbar stämning och fint vid Norra hamn. Där slog jag och min vapendragare Emmy oss ner ett slag. Tittade på solnedgången och pratade strunt.



Sedan gick vi hem till Emmy på Porsön. Vi gick genom kyrkogården och disskuterade massa viktiga frågor. Om vi vill begravas eller krimeras, donera organ eller inte och om vi kommer få grått eller vitt hår när vi blir gammla.



Väl hemma hos Emmy så läste jag ännu ett uppiggande mail och sedan gick vi i princip och sov.

När vi vaknade kring halv 10 så har vi ätit frulle på Emmys vernda:) Mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0