Hur man kan raka benen



Detta är en rakvante gjord av typ sandpapper(?) som kan kan raka benen med. Man gör cirkulerande rörelser på torr hud. Om man vill ha ett bra resultat så får man göra detta noga. Benen blir vita av dammet från det översta hudlagret typ. Efter man gjort detta och fått bort allt hår ska man fukta benen med en fuktig handduk eller duscha av dom. Sedan är det bara att smörja in med en lotion. Man kan använda sandpapprena flera långer om. Kommer från Silkmit och jag köpte tre vantar för 40 kr på Åhlens. Har sett andra varianter.

Detta tar sin lilla tid men det funkar faktiskt! Jag tror det passar perfekt då man är på resande fot. Men jag tror inte man bör ha allt för mycket hår på benen om man ska använda dessa.




En vanlig enkel rakhyvel från Venus äger jag med. Bladen håller otroligt länge enligt mig. Fungerar bra och är behändig. Här gäller gräsmatte-tekniken, att raka ett ''sträck'' och sedan ett till sträck som är i mitten på det förra sträcket och halva på en ny bit. Haha fattar ni?
Det jag tycker är lite krongligt är att man måste ha blöta ben och massa tvål/balsam/eller raklödder. Och att man måste stå i vår lilla dusch. Men Emmy har sagt att det är smart att raka benen då man ligger i badkaret. Ska prova nästa gång jag badar vilket lär bli om hundra år;)
Rakhyveln rekomenderar jag! Kör på en sådan här som man byter blad på eller engångs rakhyvlar som man ändå kan använda flera gånger.




Jag har ju faktiskt en epilator med! Denna ska rycker upp hårstråna med roten. Det gör att håret inte växer ut på ca nån månad. Denna är bra kan göra lite ont för vissa. Men det ta en sån jävla tid enligt mig! Men visst är bra under sommarmånaderna och då man har lite att göra;)




Sånna här krämer som man smörjer på benen och sen ''drar'' man lös håret som lossnat av krämen. Asså jag tycker man kan få hålla på i timmar för att få bort allt hår! Rekomenderar inte detta! Finns även med nån svamp som man ska skrubba bort de lösa håret med. Verran sa att hon fick skrubba länge.

Vax har jag inte ens provat.Jag tror det gör ont men måste nästan prova det:) Men det känns som om man måste ha flera remsor för att täcka upp hela benet? Någon som vet nått om detta tipsa gärna:)

Nå hitills så ligger rakhyveln mig närmas om benen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0