Statsmaran 2010


Idag bar Statsmaran av sin stapel. Det var tänkt att jag skulle gå själv med stavar. Målet var att ta sig runt milen på högst en timme och 40 minuter. Fast hellst ville jag ha en tid på 90 minuter.
Nå innan starten hittade jag Dandra (Sandra Ek), och Dandra skulle gå/springa maran. Men så föreslog hon att vi skulle gå tillsammans. Det tyckte jag lät riktigt bra.
Vid första vätskekontrollen som var efter tre kilometer så såg jag inget ljus i tunneln. Jag hade redan fått ont i shenhinnorna. Men väl i stan så knatade jag på. Blev skämmit då alla stod och stirra på en genom stan så blev att jag riktigt powerwalkade genom staden.
Vi kollade på klockan med jämna mellanrum. Sandra tyckte att tiden 90 min var nått att satsa på. När vi väl nådde målet igen på Porsön utanför Stil så var tiden slagen 01.36! Nå jag är rätt nöjd i alla fall.
Nått jag insett efteråt är att jag inte hade klarat få den tiden utan Dandra:) Hade gått på tiden 01.55 eller nått sånt skulle jag tro. Så TACK Dandra!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0