Roadtrip med fröken Emmy Lerdin ♥

Igår var jag och Emmy till Ikea. Dagen började med att vårt tidschema spräck. Sedan for jag till Porsön för att möta upp Emmy. Hon skulle köra sin bil till Kalix för att sedan lämna den där. Så vi for i två bilar till Kalix. Hälsade på hennes kära farmor för en fika paus.

Sedan körde vi till Haparanda. Först in och äta köttbullar och potatis på Ikea. Sen träffade Emmys kusin Betty. Så gick vi ett varv på Ikea och fyllde våra kundvagnar:)
Hittade en present till en viss person, en glasskål för 19 kr(!), en dyna till datorn och lampor.

Sedan for vi till Skopunkten som var en stor besvikelse! Fanns inte en snygg sko i min storlek! Lämnade affären med sorg i mitt hjärta.
For över till Finland. Gick på gallerian där. Gick på H&M oxh både jag och Emmy hittade en vårjacka! Likadan modell i olika färger. Men det bästa är att vi kommer ändå bära den på olika sätt så vi kommer inte se ut som tvillingar. Emmys är militärgrön och passar jätte bra på henne! Jag valde en marinblå och den är skitsnygg!:)
Sedan gick vi till Gina tricot där Emmy shoppade lite mer!;)

Innan vi for tillbaka till Kalix så svängde vi förbi Ica i Happis och köpte lite färdkost i form av godis;)
Väl i Kalix plockade vi upp Fifi som jag inte träffat på ca ett år. Galet! Vi har ju gått i samma klass jag och hon i Älvsbyn. Vi drog till vikingen och åt en Lyx kyckling rulle med färska champinjoner. Underbart gott!

Sedan for vi förbi Emmys mor. Och hon blev ett stor fan av våra nya jackor. Pratade och mös en massa med de 3 små pudlarna. Mysigt! Men jag och Emmy skulle som sagt var fara tillbaka till Luleå.

Så vi var i Luleå vid elva på kvällen. Men inte for vi hem då inte! Då hämtade vi upp Verran och drog till Ormberget för att kolla in stjärnornar och det otroligt vackra norrskenet!
Sena skjutsade jag hem brudarna och jag var hemma vid ett på morgonen!
Jag tror jag somnade direkt jag la huvet på kudden!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0